تور ,تورهای مسافرتی،تور اروپا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

تور ,تورهای مسافرتی،تور اروپا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

روستای چوپانان در اصفهان

روستای چوپانان

روستای چوپانان روستایی کویری است که در 165 کیلومتری نایین واقع شده است. چوپانان اولین روستایی است که چشمان مسافرانی که از سمت کویر به آن وارد می شوند را به خود جلب می کند و نخلستان زیبا و خیره کننده اش گردشگارن تور اصفهان را به وجد می آورد. این روستا از شمال شرقی 300 کیلومتر با استان سمنان فاصله دارد و از جنوب به استان یزد، از شرق به استان اصفهان و از غرب به قسمتی از استان یزد(طبس) منتهی می شود. اطراف چوپانان را ماسه زارهایی که به نام (ریگ جن) معروف است احاطه کرده است.

روستای چوپانان

کوهایی که به اطراف چوپانان زیبایی دو چندانی داده، کوههای « عباس اباد» که بزرگترین کوه آن منطقه است و کوهای «کوه عروسان»  و «کوههای کشکی ، زرمو ، کوه سفید و کوههای کوچه می باشد. سال هاست که اداره جنگلبانی و منابع طبیعی برای تثبیت شنهای روان اطراف چوپانان ،اقدام به کاشتن بوته های تاق نموده اند که تا حدودی توانسته اند اطراف را به منطقه جنگلی تبدیل کنند.

روستای چوپانان

چوپانان دارای یک مسجد جامع می باشد که ساختمان آن از خشت خام و گل می باشد و به همت مردم تا حدودی ساختمان قدیمی ترمیم شده است . «امام زاده سیدجلال الدین » در دامنه کوه در شمال روستا همانند نگینی در انگشتر می درخشد از زمانیکه اتوبوسهای اصفهان به مشهد از این جاده تردد می نمایند باعث شده زوار امام رضا پس از بازگشت از مشهد گاهی سری به این امام زاده هم بزنند، بویژه در تابستان .

روستای چوپانان

در 55 کیلو متری چوپانان «معدن سرب نخلک» وجود دارد که قدمت 2000ساله دارد محصولات این معدن که همان کنسانتره سرب می باشد را از عمق 300 متری معدن به بالا انتقال می دهد. این معدن 300 پرسنل دارد وتعدادی از پرسنل آنرا جوانان چوپانان تشکیل می دهند.

چوپانان در تابستان بسیار گرم است و بالعکس زمستانی بسیارسوزناک دارد به دلیل کویری بودن سرمای آنجا سوزناک است. در زمستان و ایام عید بادهای شدیدی می اید و باران های شدیدی می آید که گاهی آنقدر باران می آید که آب های باران ازکوههای اطراف به سمت روستا می آید وپشت سدهای خاکی جمع می شود که از آب آن برای کشاورزی استفاده میشود.

روستای چوپانان

 

مکان های دیدنی و گردشگری روستای چوپانان
ـ مسجد جامع چوپانان
ـ امامزاده سید جلال الدین
ـ غار بونو در چوپانان
ـ کارونسرای عباسی عباس اباد
ـ قلعه کبودان
ـ ریگ جن(کوچه ، چاله ریگها، رشته قناتها)
ـ حوض حاج مدرحیم
ـ حوض ابریشم
- کاروانسرای مشجری(منظریه)
ـ بوکند های معدن شیخ
ـ چشمه سارهای گراز ، کشکی، کرسم
ـ حوض شیخ حسن
ـ هِجَرگ
ـ صُوَر
- برجکهای باد شکن دشت

روستای چوپانان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.