تور ,تورهای مسافرتی،تور اروپا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

تور ,تورهای مسافرتی،تور اروپا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

امام زادگان یاسر و ناصر مشهد+عکس

امام زادگان یاسر و ناصر مشهد+عکس


امام زادگان یاسر و ناصر مشهد

Born Yasir and Nasir Imam Mashhad

عطر معنوی که از به خاطر آوردن شهر زیبای مشهد به مشام می رسد ،همواره  روح را نوازش می دهد . گرچه مشهد، همیشه با نام امام رضا(ع) تداعی می شود، اما اگر در سه چهار سال گذشته راهی این شهر شده باشید، حتما نام مکانهای زیارتی دیگر مشهد به گوشتان خورده است که بعد از حرم امام رضا(ع)، زائرپذیرترین زیارتگاه این شهر است ، امامزاده ای به نام «سید ناصر و سید یاسر» که در جنوب غربى مشهد قرار دارد.

در امتداد دره بند گلستان و در ۵ کیلومتری غرب شهر مشهد در ابتدای روستای گلستان بنایی تازه ساز با نمای ورودی امروزی و آراسته به کاشی های معرق قراردارد که این مکان آستان مبارکه امام زادگان سید یاسر و سید ناصر (ع) از فرزندان ذکور حضرت موسی کاظم (ع) است .

امام زادگان از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) میباشند و باهجرت امام رضا (ع) گروهی از برادران آن حضرت به نقاط مختلف ایران بویژه خراسان کوچ نمودند . در تاریخ طبرستان نوشته شده است : سادات از آوازه ولایت و عهدنامه ای که مامون به حضرت امام هشتم پناهی داده بود روی بدین طرف نهادند و او را 21 برادر دیگر بود . این مجموع برادران و بنی اعمام از سادات حسینی وحسنی به ولایت ری و عراق ( اراک فعلی ) رسیدند . این دو برادر یعنی سید ناصر و سید یاسر هم از همان شماری بودند که چنین زندگی را داشته اند .

امام زادگان یاسر و ناصر مشهد
در گذشته این بقعه از مقبره بنائی ساده و ایوانی کوچک دارا بوده و اکنون توسعه زیربنای 3000 متر مربع را دارد به همراه شبستان درکنار بقعه برخوردار ازخیل زیادی از زوار و مجاورین ( داخلی و خارجی ) از اقصی نقاط کشور و کشورهای مسلمان است . ترکیب زیادی از کاروانهادر طول سال از کشورهای مختلف کویت – بحرین – عراق – عربستان سعودی – هند – پاکستان – افغانستان – امریکا و افریقا و … برای زیارت به این مکان مقدس مشرف می شوند .تور مشهد

امام زادگان یاسر و ناصر مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.